Školský psychológ
Mgr. Zuzana Hrdinová
Konzultačné hodiny
PO – ŠTV: 8:00 – 15:00 hod.
Telefonický kontakt
+421 947 925 829
Som vyštudovaná psychologička s dlhoročnou praxou vo vzdelávaní a rozvoji dospelákov. Počas svojej „vzdelávačskej“ kariéry som pôsobila na seniorných pozíciách v oblasti ľudských zdrojov v slovenských aj medzinárodných spoločnostiach. Za ten čas som nabrala veľa skúseností ako pracovať s ľuďmi, ako im vhodne nastaviť individuálny rozvoj, mám široký záber a know-how v HR procesoch aj rôznych diagnostických tooloch. Popri práci s dospelákmi som vždy pracovala so študentmi a mladými talentmi (či už v talent programoch alebo priamo ako ich mentor).
Ako školský psychológ pôsobím na škole už tretí rok. Venujem sa hlavne individuálnym konzultáciám so žiakmi a preventívnym aktivitám v triedach. Každý deň prináša nové situácie, úsmevné aj tie ťažšie. Pravidelne využívam svoje koučovacie zručnosti, spoločne s klientom hľadáme možnosti a spôsoby, ako sa pohnúť dopredu cez talent a silné stránky klienta.
Práca s mladými je pre mňa úžasným zdrojom inšpirácie a poznania. Sú vnímaví, šikovní a majú čo povedať. A ja im veľmi fandím.
Mgr. Ivana Kapalko
Konzultačné hodiny
PO – ŠTV: 8:00 – 15:00 hod.
Telefonický kontakt
+421 911 180 575
So štúdiom psychológie som začala pomerne neskoro, po určitých životných udalostiach to bol pre mňa ideálny spôsob ako lepšie porozumieť vlastnému prežívaniu a správaniu, časom to už bola skvelá cesta sebarozvoja a sebarealizácie. Po bakalárskom titule som si povedala, že by bolo fajn dosiahnuť kompletné vysokoškolské vzdelanie a presvedčiť tak samú seba, že aj napriek nepriaznivej minulosti sa dokážem vzchopiť, vystúpiť zo svojej komfortnej zóny, meniť sa a stať sa lepším človekom. Svoju osobnú skúsenosť som tak premenila na konkrétne zručnosti a schopnosti pomáhať druhým. Počas štúdia som sa stala súčasťou Akadémie psychológie, kde mi práca lektorky edukačno-rozvojových programov pre teenagerov aj dospelých otvorila možnosti uplatnenia týchto všetkých spomínaných atribútov.
Špecializujem sa na látkové aj nelátkové závislosti, problémy s príjmom potravy, emočným jedením a nadváhou, koučingu teenagerov a psychologickým aspektom koučingu. Dospievanie vnímam ako kľúčový vek pre celkový vývin a následne formovanie a integritu osobnosti, preto pri práci kladiem dôraz najmä na sebauvedomenie, sebareflexiu, budovanie reziliencie a zrelých copingových stratégií, hľadanie a upevňovanie silných stránok osobnosti, komunikačných zručností a kritického myslenia. Prioritou je sebahodnota a sebaláska, nevyhnutná výbava do života. Najdôležitejším faktorom v tejto práci pre mňa ostáva rovnocenný úprimný a dôverný vzťah. Práca psychológa mi vyplnila moje existenciálne vákuum a môjmu životu dáva úplne iný rozmer. Rada by som takto využila to, čo som od života dostala.
Práve v školskom prostredí je možné ukázať deťom, aké majú možnosti, čo všetko sa dá a ak sa niečo pokazilo, že vždy existuje šanca to zmeniť, stačí sa rozhodnúť a požiadať o pomoc. Ani ja by som bez pomoci nebola dnes tou, ktorou som.
Konzultácie mimo uvedených hodín je možné dohodnúť si individuálne.
Kontaktovať nás môžete osobne, telefonicky, e-mailom alebo cez Edupage.
Náplň práce školského psychológa
a) vykonáva odborné činnosti v rámci orientačnej psychologickej diagnostiky, individuálneho, skupinového alebo hromadného psychologického poradenstva, psychoterapie, prevencie a intervencie k žiakom s osobitným zreteľom na proces výchovy a vzdelávania v našej škole,
b) poskytuje individuálne a skupinové psychologické služby, poradenstvo a konzultácie v procese výchovy a vzdelávania žiakom, zákonným zástupcom, inkluzívnemu tímu školy, pedagogickým zamestnancom,
c) uskutočňuje odbornú psychologickú starostlivosť žiakom s ťažkosťami v učení a v správaní, zdravotne znevýhodneným žiakom a žiakom zo sociálne znevýhodneného prostredia,
d) zabezpečuje komplexný poradenský servis metodickú činnosť pre pedagogických zamestnancov školy
– informačnú a poradenskú činnosť pre pedagogických zamestnancov, rodičov a žiakov
– diagnostickú činnosť pre žiakov,
e) aktívne sa podieľa na preventívnych aktivitách v rámci plánu činnosti školy,
f) zúčastňuje sa zápisu žiakov do 1. ročníkov a metodicky usmerňuje prípadné nedostatky, upozorňuje na integráciu zdravotne oslabených žiakov a ich dokumentáciu a následne odporúča zákonnému zástupcovi dieťaťa odborné vyšetrenie v príslušnom centre výchovného poradenstva a prevencie.
Pomoc existuje
Ak sa Ti práve nemôžem venovať, skús sa obrátiť na odborníkov aj tu:
Sú to užitočné kontakty, keď:
– potrebuješ poradiť
– sa potrebuješ s niekým porozprávať a práve nemáš s kým
– potrebuješ pomoc
A koho tu nájdeš?
Odborníkov a ľudí s dobrým srdcom, čo Ťa neodsúdia a nehodnotia. Vypočujú Ťa, poradia a povzbudia.
A je len na Tebe, či ostaneš v anonymite alebo nie. Hlavne nebuď na to sama alebo sám.
Chatová a internetová poradňa IPčko.sk: https://ipcko.sk/ (nonstop)
BEZPLATNÁ TELEFONICKÁ LINKA DÔVERY NEZÁBUDKA – 0800 800 566 (NONSTOP)